loading...

hamyargardesh

بازدید : 2
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 زمان : 10:25

معرفی مقبره بی بی مریم قشم

سرزمین ایران جزء چند کشوراول جهان با بیشترین پیشینه تاریخ و تمدن دربین تمام کشورهای جهان و از نظرتعداد میراث ثبت شده جهانی در بین کشورهای برتر دنیا قرارگرفته است، درایران بیش از 30 هزار جاذبه گردشگری، طبیعی و فرهنگی وجود دارد. همچنین بهتراست بدانید ایران، مقام نخست جهان در میان کشورهای جهان از نظر تعداد شهرهای جهانی صنایع دستی را دارا می باشد. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد. قشم علاوه بر دیدنی های طبیعی بسیاری که دارد، مکان های تاریخی زیادی نیز برای دیدن دارد. جزیره قشم یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. یکی از جاذبه های دیدنی مقبره بی بی مریم بختیاری است که در ادامه به شما معرفی می کنیم. شما می توانید بلیط هواپیما قشم را ازسایت آس چارترتهیه کنید وسپس سفر کنید.

تاریخچه مقبره بی بی مریم قشم

جزیره قشم که در گذشته آن را جسم یا کشم می نامیدند در چند کیلومتری خلیج فارس و درست در مقابل شهرهای بندرعباس و بندرخمیرواقع شده است و بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که به صورت استراتژیکی درتنگه هرمزقراردارد. سوابق تاریخی این جزیره به دوران پیش ازاسلام برمیگردد و بر اساس اسناد تاریخی این جزیره به عنوان مرکز تجارت و ناوبری میان چین، هند و آفریقا شناخته شده است. جاذبه های گردشگری جزیره قشم هر ساله عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند که گورستان های جزیره یکی از این جاذبه ها است. گورستان تم سنیتی و مقبره بی بی مریم یکی از این گورستان ها است که در منطقه روستایی به نام تم سنیتی واقع شده است.

مقبره بی بی مریم قشم

مقبره بی بی مریم درکنارروستای توریان قشم قراردارد، یکی ازجاذبه های تاریخی ومذهبی قشم است. این مقبره درروستای تم سنیتی واقع شده است که مقبره بی بی مریم نیز به همین نام مشهوراست. تم سنیتی یک کلمه ی اسپانیایی است که معنی آن مقبره مقدس است و احتمال می رود که اسپانیایی ها درزمان حضورخود دراین منطقه نام آن را انتخاب کرده اند. این بنا ازبناهای تاریخی واصیل ایرانی است. برخی ازمحققان قدمت این مقبره به عنوان یک معبد مهری به دوران پیش از اسلام تخمین زده اند. بعضی ازآنها قدمت این بنا را به دوران پس ازاسلام و قرن پنجم و ششم هجری قمری و حکومت ایلخانان نسبت می دهند. از آنجا که معماری این بنا بی شباهت به سبک معماری دوران سلجوقی نیست احتمال می دهند که به قرن هشتم هجری قمری و دوره سلجوقیان تعلق دارد. این جاذبه ی تاریخی گنبدی از سنگ های مرجانی دارد. این بقعه که با مصالحی چون سنگ های قلوه و لاشه ساخته شده است دارای یک گنبد با گردنی بلند است. در این زیارت گاه هیچ کتیبه و نوشته ای وجود ندارد که بتوان از آن به سال ساخت و داستان آن پی برد. اما معماری و تزئینات داخلی آن بی شباهت به معماری دوران ایلخانی نیست. در اطراف زیارتگاه بی بی مریم قبرستانی تاریخی وجود دارد. وجود بر روی سنگ قبرهای آن نوشته هایی به زبان های فارسی و عربی و خط کوفی حک شده است. این امر نشان دهنده ی آن است که این منطقه دارای اهمیت بوده و روزگاری از آبادانی بسیاری برخوردار بوده است. مقبره بی‌بی مریم «تم سنیتی» یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در قشم است که قدمت آن مربوط به قرن ۸ هجری قمری می باشد و در سال 1377 به شماره ثبت 2199 درمجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما تهران قشم درمشهد می باشد.

بازدید : 3
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 17:48

کوه های و قله های کرمان

شهر کرمان در جنوب شرقی کشورمان قراردارد، و یکی از شهرهای تاریخی ایران محسوب می شود، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، یکی از این دیدنی های جذاب استان کرمان وجود کوه های سر به فلک کشیده می باشد، در ادامه با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد کرمان را ازاین سامانه دریافت نمایید.

کوه جبال بارز کرمان

جبال بارز یکی از رشته کوهای استان کرمان است، رشته کوه های جبال بارز از بکرترین و شگفت‌انگیزترین سلسله کوه‌ها در جنوب شرقی ایران است، طول این رشته کوه ها حدود ۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۷۵۰ متر می باشد. این رشته کوه ها دشت هامون جازموریان را از نمک ‌زار شهداد و دشت لوت جدا می ‌کند و امتداد آنها توسط کوه‌های شهسواران و کوه هودیان تا جنوب شرق ادامه دارد. در این منطقه تنوع آب و هوایی بسیار زیاد است، دمای هوای رشته‌ کوه های جبال بارز در زمستان ۱۵ تا ۲۰ درجه زیر صفر است، و تا اواسط بهار پوشیده از برف است، اما دمای مطبوع ۲۰ تا ۲۵ درجه بالای صفر است، در دامنه این رشته کوه ها می توانید طبیعت زیبا و بکری از از جنگل‌های انبوه بنه یا پسته وحشی، بادام کوهی واورس، بلندترین آبشارهای ایران، باغ‌های گردو و زردآلو و چمن زارها و چشمه سارهای متعدد و... را مشاهده نمایید. بلندترین قله رشته کوه های بارز حدود ۴۰۰۰ متر بلندتر از سطح دریا است که علمشاه نام دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق شهر عنبرآباد قرار دارد.

بازدید : 3
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 13:57

رستوران بین المللی مارکت قطر

رستوران مارکت ازدیگر رستوران های معروف قطر است، این رستوران دارای معماری بی نظیر و زیبایی می باشد و برای تزئین آن از صنایع دستی همچون شیشه و سفال تزئین شده است. رستوران بین المللی مارکت دارای منوی متنوعی از اتواع غذاهای سنتی و آسیایی و اروپایی می باشد، یعنی با هر ذائقه ای که هستید می توانید غذای مورد علاقه خود را در این رستوران سفارش دهید حتی غذاهای گیاهی و گوشتی و غذاهای سنتی قطری که طرفداران بسیاری دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

رستوران الحباره قطر

رستورانی عربی با غذاهای متنوع و خوش طعم عربی و اروپایی یکی گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، شما می توانید سه وعده غذایی را در این رستوران سفارش دهید، از خوشمزه ترین غذاهای این رستوران بیت المللی می توان به انواع سوشی، وافل، منوی کافه، کیک، شیرینی،دسر، پاستا، برگر، کوفته، سیب زمینی و... اشاره کرد.

بازدید : 3
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 10:18

سفر زمینی از تهران به کیش با آسان ترین و راحتترین راه

کیش جزیره ای زیبا و جذاب که یکی از نقاط گردشگری و توریستی در ایران می باشد، این جزیره شگفت انگیز و منحصربفرد دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی می باشد، که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند، یکی از بهترین راه های سفر به کیش سفرهای هوایی است، که بدون هیچ دغدقه و نگرانی می توانید با کمترین زمان خود را به این جزیره برسانید، اما هستند کسانی که علاقه ای به سفر با هواپیما ندارند یا به دلیل ترس از پرواز یا به دلیل هزینه بلیط هواپیما، بنابراین سعی می کنند با وسایل نقلیه دیگری مانند: اتوبوس، قطار و یا خودروی شخصی به این جزیره سفر می کنند. در ادامه آس چارتر قصد دارد مقاله ای را در خصوص بهترین و آسان ترین مسیر زمینی برای سفر از تهران به کیش در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهد که قبل از سفر بتوانند از راحتترین راه برای سفر خود استفاده نمایند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

روش های سفر زمینی به کیش از تهران

همانطور که می دانید چندین روش برای سفر به کیش وجود دارد، سفر از طریق ( هواپیما، قطار، اتوبوس، خودروی شخصی) در ادامه باهم این روش ها را باهم بررسی خواهیم کرد:

سفر از تهران به کیش با هواپیما

هواپیما یکی از آسان ترین و امن ترین روش های سفر به جزیره کیش می باشد، مسافت پرواز از تهران تا کیش با هواپیما حدود 1048 کیلومتر می باشد، که حدود 2 ساعت زمان می برد، اما سفر با هواپیما بستگی به خودتان دارد، گاهی دوست دارند با وسایل نقلیه زمینی به این جزیره سفر کنند و از دیدن مناظر نیز لذت ببرید و سفری با تامل و هیجانی را تجربه کنند.

بازدید : 7
شنبه 29 ارديبهشت 1403 زمان : 11:13

آشنایی با غذاهای محلی کرمان

کرمان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که مقصد اصلی برای گردشگری و تفریح ایرانیان می باشد ، در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا به شما غذاهای محلی کرمان را معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

کله جوش کرمانی

کله جوش یکی از غذاهای معروف کرمان است که این غذا علاوه بر شهر کرمان در شهرهای دیگر نیز طرفدار دارد این غذای فوق العاده خوشمزه با کشک سابیده شده و سبزی خشک تهیه می شود ، کله جوش یک غذای مقوی است که ان را به همراه نعنا ، سیر و پیاز می خورند.

اش اماج کرمان

اش اماج یک غذای محلی دیگر است که نام دیگر ان اماچو است ، برای تهیه این اش خوشمزه خوشمزه از سبزی ، ارد گندم ، گیاهان معطر و دارویی ، سرکه ، قره قروت ، استفاده می کنند.

زیره پلو

همانطور که هروقت نام زیره به میان می اید و می گوییم زیره کرمان باید بدانیم که این ادویه فوق العاده برای کرمان است و از ان غذاهایی چون زیره پلو درست می کنند ، این غذا علاوه بر مقوی بودنش بسیار خوشمزه نیز می باشد ، از انجایی که طبع زیره گرم است و برنج سرد می باشد زیره پلو یک غذای بسیار خوشمزه می باشد که برای فصل هایی چون پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشد ، زیره پلو را می توانید به همراه گوشت بپزید اگر فقط یک بار این غذا را امتحان کنید مطمئن باشید که همیشه عاشق ان خواهید شد، اگر گیاه خوار هستید بهتر است بدانید این غذا را می توانید بدون گوشت درست کنید و نوش جان کنید.بلیط هواپیما تهران کرمان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بازدید : 11
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 12:51

غارهای اطراف مشهد

مشهد یکی از شهرهای کشورمان ایران که پر است از جاذبه های زیباو تاریخی و طبیعی و زیارتی که می توان گفت با سفر به مشهد می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید، اکثر مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان به گردش در جاهای دیدنی دیگر نیز می پردازند، اگر در سایت آس چارتر وارد قسمت وبلاگ ما بشوید می توانید درباره جاذبه ای دیدنی مشهد مطالبی را مطالعه فرمایید ودر سفر به مشهد به راحتی به بازدید از این اماکن و جاهای دیدنی بپردازید، در این مقاله نیز آس چارتر به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مشهد می پردازد، غارهای اطراف مشهد بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی مشهد به شمار می رود که علاقه مندان به غار نوردی و بازدید از غارهای مختلف می توانند تا پایان این مقاله مارا همراهی کنند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه و کمترین هزینه بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز مشهد را به راحتی تهیه نمایید.

بازدید : 12
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 14:56

امکانات رفاهی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره علاوه بر امکانات تفریحی متنوع و جاذبه های دیدنی امکانات رفاهی زیادی نیز دارد که در خدمت گردشگران قرار داده است، از جمله امکانات رفاهی پارک گلابدره می توان به: رستوران فضای باز و رستوران معلق، بوفه برای تهیه خوراکی، چایخانه سنتی، دستگاه‌های ورزشی، آلاچیق‌ متعدد، مسیر برای پیاده روی، دریاچه برای آب ‌تنی و ماهیگیری، نمازخانه، سرویس بهداشتی می باشد.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به گلابدره تهران

گلابدره از جاذبه های تفریحی و دیدنی در تهران که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می کنند، در نزدیکی این جاذبه ی گردشگری و تفریحی جاذبه های دیدنی دیگری نظیر: امامزاده قاسم، گورستان ظهیرالدوله، کاخ سعدآباد، برج میلاد، بام تهران، تله کابین توچال، باغ ملک و کوه دربند می باشد. با تهیه بلیط هواپیما کیش تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

پوشش گیاهی پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره تهران دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر: انواع درختان میوه و بوته‌ های بید، صنوبر، چنار، نسترن وحشی، تمشک و… می باشد.

پوشش جانوری پارک گلابدره تهران

پارک گلابدره تهران زیستگاه پرندگانی نظیر: سهره، بلبل خرما، کمرکولی، توکا، دارکوب و پرندگان شکاری و کبک و همچنین جانوران دیگری مانند: خرگوش، جوجه تیغی، روباه، گرگ و شغال نیز می باشد که از پوشش جانوری پارک گلابدره بشمار می روند.

بهترین مسیر دسترسی به پارک گلابدره تهران

برای دسترسی به پارک گلابدره تهران می ‌توانید از وسایل نقلیه مختلف استفاده نمایید، اگر از وسایلی همچون مترو و اتوبوس استفاده می کنید که به راحتی می توانید در ایستگاه هایی که در نظر گرفته شده به پارک گلابدره دسترسی پیدا نمایید، اگر با خودروی شخصی به پارک گلابدره تهران می روید، ابتدا باید به میدان تجریش رفته و از آنجا به خیابان دربند بروید، از آنجا به سمت میدان قدس و خیابان خیابان شکیبایی و بعد به خیابان اسدالهی حرکت کنید، در خیابان اسدالهی ماشین خود را پارک نموده و بقیه مسیر را پیاده در حدود 15 دقیقه تا پارک گلابدره طی نمایید. پ

بهترین زمان بازدید از گلابدره تهران

برای بازدید و تفریح در پارک گلابدره تهران با توجه به آب و هوای تهران می توانید در هر فصلی به بازدید از آن بپردازید، پارک گلابدره در هر فصلی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و خیلی دیدنی می باشد.

date_range چهارشنبه
بازدید : 11
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 10:36

انواع گلاب قمصر کاشان

شهر زیبای کاشان و شهرهای و روستاهای اطراف آن محلی برای پرورش گل های محمدی است، کیفیت گل های محمدی در مزارع مناطق مختلف کاشان با هم متفاوت است، در مزارع واقع در کوهپایه‌های محصول با کیفیت‌تر است و یا گل‌هایی که در مناطق خشک‌تر و نزدیک‌تر به کوه می‌ رویند کیفیت آنها کمتر است، بنابراین کیفیت گل ها و گلاب هایی که از این گل ها تهیه می شود نیز تاثیر دارد و در نتیجه در قیمت گلاب نیز تاثیرگذار است و قیمت بالاتری نیز دارد. امروزه می توانید در فروشگاه ها گلاب ها به انواع مختلفی وارد بازار شده اند فقط برخی از آنها مجاز به مصرف خوراکی هستند، به عبارت دیگر با گلاب که خاصیت درمانی دارد تفاوت دارند. در واقع، هنگام تهیه گلاب، هر چه گل های قرمز بزرگتر باشند، گلابی که می سازید غلیظ تر می شود. انواع گلاب هایی که در گلاب گیری تهیه می شوند، عبارتند از: گلاب سنگین، گلاب سبک، گلاب دو آتیشه، گلاب سه آتیشه، گلاب پس ازآب که در ادامه توضیحاتی درباره انواع این گلاب ها خواهیم داد.

گلاب سنگین: نوعی گلاب است که بعنوان گلاب درجه یک شناخته می شود، این نوع گلاب از مخلوط ۸۰ لیتر آب و ۳۰ کیلوگرم گل سرخ به دست می‌آید.

گلاب سبک: گلاب سبک نسبت به گلاب درجه یک عطر کمتری داردو برای مصارف خانگی تهیه می شود، این نوع گلاب از ترکیب ۸۰ لیتر آب و ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم گل سرخ به دست می آید.

گلاب دو آتیشه: این نوع گلاب دارای غلظتت بالای دارد و طعم گس و تلخی نیز دارد. در تهیه این نوع گلاب به جای آب از گلاب و گل های محمدی استفاده می شود که در داخل دیگ مسی ریخته می شود و گلاب به دست آمده است را دوبار تقطیرمی شود.

گلاب سه آتیشه: برای تهیه گلاب سه آتیشه، گلاب دو آتیشه و گل محمدی را با هم ترکیب کرده و در مرحبه تقطیر این گلاب به دست می آید.

گلاب پس آب: برای تهیه این نوع گلاب از تفاله‌های گل محمدی که یکبار از آنها استفاده شده است دوباره در دیگ مسی ریخته می شود و گلابی که تهیه می شود گلاب رقیق و کیفیتی کم می باشد که عطر کمی نیز دارد. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط چارتر ارزان لحظه آخری کیش اصفهان خود را از این سامانه دریافت نمایید.

بازدید : 14
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:18

قیمه نخود یزد

از دیگر غذاهای سنتی یزد و از خورش های اصیل این شهر می توان به قیمه نخود اشاره کرد، این قیمه شبیه قیمه های سنتی ایران می باشد با این تفاوت که در قیمه یزدی به جای لپه از نخود دو تکه استفاده می شود. برای تهیه این غذا از موادی مانند گوشت قرمز، پیاز خردشده، لیموعمانی، سیب زمینی، دارچین، هل و زرد چوبه استفاده می شود، قیمه نخود از غذاهای مورد علاقه یزدی ها که در طبخ این خورش به جای لپه از نخود شده استفاده می شود و مواد دیگری نظیر: از مواد تشکیل شده این خورش خوشمزه و معروف می باشد. همچنین شما می توانید بسته به سلیقه و ذائقه یتان رب گوجه نیز به خورش اضافه کنید. این غذای محبوب را می توانید در رستوران های یزد سفارش داده و نوش جان کنید.بلیط هواپیما بندرعباس یزد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

خورش سیب یزد

خورش سیب از دیگر غذاهای معروف یزد که از موادی نظیر: مرغ یا گوشت، سیب، لپه پخته، آلو بخارا، پیاز، زنجبیل تازه، دارچین، زعفران دم‌ کرده تهیه می شود، در طرز تهیه این خورش خوشمزه در ابتدا پیاز خرد شده را در روغن تف داده و بعد تکه‌ های مرغ، زنجبیل تازه رنده شده و زعفران دم ‌کرده را با هم اضافه می کنیم و بعد لپه، دارچین و آلو و در انتها نیز سیب ها را اضافه کرده و می گذاریم تا خورش خوشمزه ما جا بیفتد.

بازدید : 18
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 14:57

کافی شاپ های اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از هشت کلانشهر ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار گرفته است. کارون پرآب ترین رود ایران با سرچشمه گرفتن از کوه های بختیاری، از داخل شهر اهواز می گذرد و شهر اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم نموده و جلوه زیبایی به شهر داده است. جاذبه های متنوع و دیدنی در این شهر مسافران وگردشگران زیادی را جذب خود کرده است،

اهواز علاوه برجاذبه های گردشگری امکانات زیادی نیز برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است، از جمله هتل های 5 ستاره، رستوران های لوکس، فضای سبز، مراکز تفریحی و رفاهی و... و همچنین وجود کافی شاپ های لاکچری که می تواند برایتان جالب و لذت بخش باشد، آس چارتر در این مقاله به معرفی بهترین کافی شاپ های اهواز می پردازد، برای سفر به اهواز کافی ست از سایت آس چارتر بلیط لحظه آخری اصفهان اهواز خود را تهیه نماییدو سپس سفرکنید.

کافی شاپ پلاک اهواز

یکی از بهترین مکان‌ها برای قرارهای دو نفره، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک با دکوراسیونی زیبا و لاکچری طراحی منحصربفرد و جذاب کافی شاپ پلاک در خیابان کیانپارس اهواز می باشد. دراین کافی شاپ انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسرها و انواع کیک‌های خوشمزه و دسزها وجود دارد، پرسنل این کافی شاپ بسیار خوس برخورد و مهربان هستند، این کافی شاپ حدود 36 نفر ظرفیت دارد، این کافی شاپ همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 24 شب آماده ارائه خدمان به مشتریان خود می باشد. در سفر به اهواز این کافی شاپ زیبا را فراموش نکنید.

آدرس کافی‌شاپ پلاک: اهواز، کیانپارس، خیابان ۱۷ شرقی، نبش مارون

تعداد صفحات : 22

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 320
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 325
  • بازدید ماه : 4240
  • بازدید سال : 7756
  • بازدید کلی : 7756
  • کدهای اختصاصی